Tablice Avtek - problemy z instalacją
Uwaga!
Instrukcja dotyczy następujących modeli tablic Avtek TT-Board:
Przed przystąpieniem do wykonywania poleceń z instrukcji prosimy o upewnienie się co do posiadanego modelu tablicy. Model tablicy znajduje się na dowodzie zakupu lub opakowaniu tablicy. W przypadku gdy nie mogą określić Państwo posiadanego modelu prosimy o wizualne porównanie tablicy ze zdjęciami dostępnymi pod powyższymi linkami.
Poprawna instalacja tablicy Avtek – sterownik + oprogramowanie (system Windows)
Tablice interaktywne Avtek są urządzeniami HID, które nie potrzebują instalacji sterowników producenta do poprawnego działania. Aby jednak uzyskać pełną funkcjonalność oraz możliwość szybkiej i precyzyjnej kalibracji tablicy Avtek TT-Board o należy zainstalować sterowniki producenta.
Aktualne sterowniki do tablicy interaktywnej Avtek TT-Board dla systemu Windows 7 są dostępne do pobrania TUTAJ.
Aktualne sterowniki do tablicy interaktywnej Avtek TT-Board dla systemu Windows 8 oraz 10 są dostępne do pobrania TUTAJ.
Sugerowane czynności przed instalacją sterowników oraz oprogramowania
jeżeli istnieje podejrzenie, że zainstalowana jest poprzednia wersja sterowników– należy ją odinstalować oraz wyczyścić pliki rejestru
Jak wyczyścić rejestr systemu Windows?
Najszybciej można to zrobić używając bezpłatnych aplikacji EasyCleaner lub CCleaner. Po ich pobraniu i zainstalowaniu udostępniają one opcje wyczyszczenia rejestru w prosty i bezpieczny sposób.
proszę wyłączyć funkcję Kontroli kont użytkowników systemu Windows oraz tymczasowo wyłączyć zabezpieczenia programu antywirusowego
Jak wyłączyć Kontrolę Konta Użytkownika (Windows 7 / 8)?
Aby wyłączyć powyższą funkcję należy wejść w Panel Sterowania -> Konta użytkowników -> Konta użytkowników -> Zmień ustawienia funkcji Kontroli konta użytkownika -> zmień ustawienia na najniższe (Nie powiadamiaj nigdy) -> OK
Proszę upewnić się, że tablica Avtek TT-Board jest odłączona od komputera podczas instalacji sterowników.
proszę na czas instalacji i pierwszych testów wyłączyć oprogramowanie antywirusowe
Proszę upewnić się, że system Windows jest zaktualizowany i posiada najnowsze poprawki. Aby to sprawdzić należy wejść do Panelu sterowania -> System i zabezpieczenia -> Windows Update i na lewym panelu odnaleźć opcję Wyszukaj aktualizację i sprawdzić stan aktualizacji. Zalecana opcja to Automatyczne instalowanie aktualizacji.
Proszę upewnić się, że sterowniki USB komputera / laptopa są zaktualizowane do najnowszej wersji. Sugerowane jest zainstalowanie najnowszej wersji ze strony producenta.
Proszę wyłączyć program antywirusowy na czas instalacji sterowników.
Przebieg instalacji
Plik instalacyjny zawierający sterowniki należy uruchomić jako administrator. Aby to zrobić należy na pliku instalacyjnym kliknąć prawym przyciskiem myszki i wybrać opcję . Na pojawiające się komunikaty należy odpowiedzieć twierdząco. Następnie należy zainstalować sterownik korzystając ze wskazówek pojawiających się na ekranie.
Sprawdzenie działania
Po instalacji należy podpiąć tablicę Avtek do komputera kablem, który jest w zestawie (USB A -> RS-232) oraz uruchomić sterownik korzystając ze skrótu, który utworzył się na pulpicie.
W przypadku gdy tablica jest podłączona prawidłowo ukaże się menu sterownika.
W przypadku gdy tablica nie jest podłączona lub komputer nie wykrywa tablicy pojawi się komunikat Nie znaleziono tablicy.
Co zrobić jeśli tablica nie działa po instalacji lub działa nieprawidłowo?
Komputer nie rozpoznaje tablicy
Czy kabel USB jest podłączony prawidłowo? Proszę sprawdzić czy kabel USB jest podpięty prawidłowo – zarówno od strony komputera jak i tablicy.
Jeżeli komputer dalej nie wykrywa tablicy lub nie rozpoznaje urządzenia:
Czy na powierzchni tablicy znajduje się cokolwiek? Może to być gumka magnetyczna, magnesy, kawałki styropianu z opakowania). Powierzchnia powinna być pusta podczas podłączania tablicy.
Jeżeli komputer dalej nie wykrywa tablicy lub nie rozpoznaje urządzenia:
Proszę sprawdzić tablicę z innymi portami USB w komputerze. Występują problemy z portami USB 3.0. Zalecane jest korzystanie z portów USB 2.0.
Jeżeli komputer dalej nie wykrywa tablicy lub nie rozpoznaje urządzenia:
Proszę wyłączyć wsparcie dla USB 3.0 w BIOSie komputera. Zalecane jest skorzystanie z instrukcji dołączanej do laptopa lub płyty głównej komputera stacjonarnego.
Jeżeli komputer dalej nie wykrywa tablicy lub nie rozpoznaje urządzenia:
Proszę podłączyć tablicę do komputera za pomocą huba (rozdzielacza) USB. Tablicę zamiast bezpośrednio do komputera należy podpiąć do rozdzielacza USB, który następnie podpinamy do komputera. Zalecane jest sprawdzenie tego rozwiązania z różnymi portami USB.
Jeżeli komputer dalej nie wykrywa tablicy lub nie rozpoznaje urządzenia:
Czy istnieje możliwość sprawdzenia tablicy na innym komputerze? Jeżeli na innym komputerze działa – prawdopodobnie występuje problem ze sterownikami zainstalowanymi na komputerze. Proszę upewnić, że proces instalacji przebiegł zgodnie z powyższymi wskazówkami i przetestować tablicę raz jeszcze.
Jeżeli tablica nie działa na innym komputerze – tablicę zgłosić do serwisu – przyczyną prawdopodobnie jest uszkodzona elektronika. Problem może dotyczyć również portów USB w komputerze. Prosimy o kontakt z serwisem celem znalezienia rozwiązania.
Jeśli problem pojawia się również na innych komputerach:
Czy podczas instalacji sterownika tablic pojawia się błąd "kod:10"? Jeśli w którymś momencie instalacji sterowników pojawia się błąd o sygnaturze "10" - przyczyną może być uszkodzony kabel RS232 -> USB łączący komputer z tablicą. Jeśli istnieje taka możliwość - proszę o sprawdzenie czy tablica działa z innym kablem (np. od innej tablicy Avtek TT-Board).
Jeśli nie ma możliwości sprawdzenia tablicy z innym kablem lub nie występuje błąd "kod:10" należy skontaktować się z serwisem. Przyczyna mogą być uszkodzone kamerki.
Uwaga – formularz serwisowy
Formularz serwisowy, gdzie można zgłaszać poważniejsze awarie sprzętu lub inne zgłoszenia serwisowe znajduje się na stronie oficjalnego dystrybutora tablic Avtek, firmy ViDiS SA. Bezpośredni link do formularza TUTAJ. Dystrybutor prowadzi autoryzowany serwis tablic interaktywnych Avtek na całą Polskę.
Tablica nie funkcjonuje prawidłowo pomimo zainstalowanych sterowników
Nie można dokonać kalibracji (tablica działa, ale nie odczytuje skrajnych punktów, co można zauważyć podczas kalibracji).
Należy wyczyścić kamerki oraz ramki znajdujące się w ramie dookoła powierzchni.
Jeśli problemy występują dalej:Należy zmniejszyć obraz wyświetlany z projektora na powierzchni tablicy pozostawiając dookoła ramkę o szerokości kilku centymetrów. Można to zrobić zmniejszając odległość projektora od tablicy.
Jeśli problemy występują dalej prosimy o kontakt z serwisem celem znalezienia rozwiązania.
Dotyk jest niedokładny – punkt dotyku nie pokrywa się z punktem odczytywanym przez tablicę lub dotyk jest przerywany.
Należy wyłączyć kalibrację ekranu dotykowego w systemie Windows. Przyczyną mogą być zapisane ustawienia kalibracji w systemie Windows, które działają jednocześnie z kalibracją sterownika. Aby sprawdzić stan ustawień kalibracji systemu Windows należy skorzystać z następującej ścieżki: Panel Sterowania -> Sprzęt i dźwięk -> Ustawienia komputera typu Tablet -> Kalibruj / Usuń dane kalibracji. Proszę pamiętać aby w menu rozwijanym Wyświetl wybrać tablicę Avtek TT-Board.
Jeśli problem dalej występuje należy skontaktować się z serwisem. Przyczyna mogą być uszkodzone kamerki.
Uwaga – formularz serwisowy
Formularz serwisowy, gdzie można zgłaszać poważniejsze awarie sprzętu lub inne zgłoszenia serwisowe znajduje się na stronie oficjalnego dystrybutora tablic Avtek, firmy ViDiS SA. Bezpośredni link do formularza TUTAJ. Dystrybutor prowadzi autoryzowany serwis tablic interaktywnych Avtek na całą Polskę.